فدارسیون هوانوردی فدرال (FFA) به دنبال کمک گرفتن از ناسا جهت تهیه برنامه مدیریت ترافیک هوایی برای رباتهای پرنده کوچکتر 

1395/06/23
 به نقل از Geospatial World 29 آگوست 2016

فدارسیون هوانوردی فدرال (FFA) به دنبال کمک گرفتن از ناسا جهت تهیه برنامه مدیریت ترافیک هوایی برای رباتهای پرنده کوچکتر

 


 

ناسا اکنون در حال تهیه برنامه مدیریت ترافیک برای ربات های پرنده کوچک تر برای FAA می باشد.

به منظور تنظیم قوانین جدید پرواز ربات های پرنده در آسمان، آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا، در حال حاضر وارد فاز دوم از برنامه ی چهار مرحله ای خود شده است. بر اساس این برنامه، منحصراً رباتهای پرنده‌ای که 55 پوند (تقریباً 25 کیلوگرم) و یا کمتر وزن دارند می توانند به پرواز درآیند و حداکثر ارتفاع مجاز برای پرواز آنها 500 پا (تقریباً 152 متر) می باشد. این پروژه با هدف ایجاد استانداردهای اجرایی برای ربات های پرنده انجام می شود که در آینده جهت اهداف تجاری توسط شرکتهایی مانند آمازون و گوگل استفاده خواهد شد.

جان کاوولوسکی (John Cavolowsky) مدیر عملیات هوایی و برنامه امنیت ناسا هفته گذشته در همایش ربات های پرنده در داکوتای شمالی (North Dakota) به شرکت کنندگان این همایش گفت: "‌این آژانس امیدوار است تحقیق خود را تا پیش از سال 2020 به فدارسیون هوانوردی فدرال ارائه نماید." همچنین وی اظهار داشت: تقریباً که 7 میلیون ربات پرنده کوچک در حال بهره برداری است که از این تعداد 6/2 میلیون هواپیما جهت کاربرد تجاری در حال استفاده می باشند.

جان کاوولوسکی در ادامه گفت: این میزان ربات، بسیار زیاد است.

برنامه مدیریت ترافیک هوایی که به UTM معروف است، یک سیستم مجازی است که در راستای کمک به اپراتورهایی که با شرایط آب و هوا، محدودیت فضای پرواز، تراکم هواپیما و سایر موانع سر و کار دارند، طراحی شده است. این تحقیق به دنبال ایجاد یک راه استاندارد برای ارسال و دریافت داده های پرواز در میان اپراتورها و تنظیم کننده های ربات های پرنده می باشد.

آقای تری زیمرمن (Terri Zimmerman)، مدیرعامل باتلینک (Botlink) داکوتای شمالی، پلت‌فرم عملیاتی ربات پرنده مبتنی بر فضای ابری، اظهار داشت:  "بزرگترین چالش، امنیت است، اما در کنار آن، همراه کردن سایر کشورهای جهان با این روند می باشد. ما در حال تغییر شرایط موجود هستیم و می‌خواهیم به سایر کشورهای جهان اطمینان می دهیم که پروتکل ها و مراحلی در این خصوص وجود دارند."

به گفته ی آقای نیکولاس فلوم (Nicholas Flom) مدیر بخش امنیت سایت آزمایش Northern Plains ایالات متحده در گرند فورکس (Grand Forks):"شرکت های خصوصی ، حتی بیش از آنچه ناسا توقع داشت، بر برنامه های مدیریت ترافیک هوایی پافشاری می‌کنند. نخستین مرحله از پروژه UTM شامل تلاش همزمان اپراتورهای ربات های پرنده در داکوتای شمالی، نِوادا، نیویورک، ویرجینیا، مری لند و تگزاس در ماه آوریل است. برای آزمایش، مجموعاً 24 ربات پرنده چندین بار در سه ساعت میان بیش از 100 پرواز شبیه سازی شده به پرواز درآمدند."

آقای کاوولوسکی همچنین اظهار کرد: "این پروژه بسیار موفقیت آمیز بود. من فکر می کنم تهیه این برنامه برای آینده و فرصتهای آتی دیدگاه بسیار معتبری به ما می دهد."

فاز دوم این پروژه شامل تستهای پروازی است که فراتر از خط دید اپراتور خواهد بود.



نقشه سایت | نمای قابل چاپ | © 2009 - 2018 Cadastre